//////

WZGLĄD NA WYKONANIE

Czerwiec 29th, 2015

Nacinany skrawaniem gwint śrub korbowodowych jest często korygowany — przez zwięk­szenie promieni zaokrąglenia profilu.Korbowody silników widlastych mają konstrukcję specjalną, ponieważ z każdym czopem wału korbowego współpracują dwa korbowody, po jednym z każdego rzędu cylindrów. Ze względu na wykonanie, wśród korbowodów silników widlastych rozróżnia się:    korbowody jednakowe dla obu rzędów cylindrów, umiesz- szczone obok siebie na wspólnym czopie korbowym; wyko­nanie najprostsze, lecz wydłuża nieco silnik, przy czym wy­stępują niewielkie momenty zginające czopy korbowe, wskutek przesunięcia względem siebie linii działania obcią­żeń pochodzących od obu rzędów cylindrów; korbowody jednakowe spotyka się w większości widlastych silników samochodów osobowych i niektórych ciężarowych.

This entry was posted on poniedziałek, Czerwiec 29th, 2015 at 4:51 am and is filed under Samochody od A do Z. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

error: Content is protected !!