//////

UNIERUCHOMIENIE PANEWKI

Czerwiec 29th, 2015

Unieruchomienie panewki zapewnia się zasadniczo przez zaciśnięcie jej skorupy w gnieździe łożyska, czyli tylko dzięki oporom tarcia. W razie niezupełnego przylegania pa­newki (wymagane przyleganie co najmniej na 90% po­wierzchni), podczas pracy silnika łatwo przekręca się ona w gnieździe, z jednoczesnym ścięciem występów zabezpie­czających lub kołków. Ponadto niezupełne przyleganie sko­rupy do gniazda utrudnia.odprowadzanie ciepła z łożyska, co często kończy się jego przegrzaniem i zniszczeniem. Obciążenia poosiowe wału korbowego, występujące np. podczas wyłączania sprzęgła i w wyniku działania sił bez­władności (hamowanie samochodu), przejmuje jedno z ło­żysk głównych, tzw. łożysko oporowe, zwykle tylne lub środ­kowe .

This entry was posted on poniedziałek, Czerwiec 29th, 2015 at 5:10 am and is filed under Samochody od A do Z. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

error: Content is protected !!