//////

TAŃSZE I LŻEJSZE

Czerwiec 29th, 2015

Do napędu rozrządu stosuje się trzy rodzaje łańcuchów: łańcuchy zębate, tulejkowe i rolkowe . Łańcuchy zębate są używane w silnikach samochodów amerykańskich, jednak ostatnio coraz częściej zastępuje się je tańszymi  i lżejszymi łańcuchami rolkowymi. Łańcuchy tulejkowe są znacznie wytrzymalsze niż rolkowe, ponieważ ich sworz­nie i tulejki mogą być masywniejsze. Jednak łańcuchy rol­kowe pracują znacznie ciszej i dlatego spotyka się je naj­częściej. Przeważnie stosuje się napinacze samoczynnie utrzymujące wymagany naciąg łańcucha. Tylko w razie użycia krótkiego łańcucha można ze względów oszczędno­ściowych zrezygnować z napinacza, ale należy się wówczas liczyć z hałaśliwą pracą napędu. Naciąg długiego łańcucha utrzymuje przeważnie napinacz sprężynowy w postaci koła łańcuchowego na ośce przesuwnej odpychanej przez sprężynę .

This entry was posted on poniedziałek, Czerwiec 29th, 2015 at 8:00 am and is filed under Samochody od A do Z. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

error: Content is protected !!