//////

SPALANIE STUKOWE

Czerwiec 29th, 2015

Spala­niu stukowemu (a nawet deto- nacyjnemu) sprzyja:   zwiększenie stopnia sprężania (czynnik bardzo istotny), niekorzystne ukształtowanie komory spalania, w której część mieszanki znajduje się w dużej odległości od świecy zapłonowej i jest przy tym źle chłodzona, zwiększenie wyprzedzenia zapłonu .(czynnik bardzo istotny),  wzbogacenie mieszanki do składu a = 0,8…0,9,   zwiększanie średnicy cylindra i jego pojemności skokowej,   mała przewodność cieplna materiałów głowicy i tłoków (w mniejszym stopniu cylindra); np. zastosowanie żeliwa zamiast stopu lekkiego,  zwiększanie obciążenia silnika, zwiększanie oporów wydechu, przegrzewanie silnika,  zasilanie gażnikowe w porównaniu z wtryskowym, szcze­gólnie bezpośrednio do cylindra.

This entry was posted on poniedziałek, Czerwiec 29th, 2015 at 5:34 am and is filed under Samochody od A do Z. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

error: Content is protected !!