Czerwiec 29th, 2015
Silnik o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony wodą — bazowany na silniku BMC Series A o pojemności skokowej 948 cm8, z którego wykorzystano wieie części bez zmian (np. kadłub, głowica cylindrów, korbowody, łożyska główne itd.) lub po nieznacznych modyfikacjach (np. tłoki).Dane techniczne: D = 6 2,9; S= 68,26; S/D = 1,08;V = 848; e =8,3;.N/n =34,5/5500 (DIN) lub 37,5/5500 (SAE); M/n = 6,1/2900 (SAE); Np = 40,6 (DIN) lub 44,2 (SAE), pe = 9,2. •Silnik BMC ADO-15 jest zespolony z synchronizowaną skrzynką biegów, przekładnią główną i mechanizmem różnicowym, które mieszczą się w odpowiednio rozbudowanej skrzyni korbowej .