//////

PANEWKI ŁOŻYSKOWE

Czerwiec 29th, 2015

We współczesnych silnikach stosuje się niemal wyłącznie wymienne panewki w postaci wkładek (skorup) wylanych cienką warstwą stopu łożyskowego. Rozróżnia się panewki:    grubośclenne; ścianka skorupy wykonana jest z miękkiej stali o grubości (0,06.. .0,10) średnicy czopa,   cienkościenne; stop łożyskowy jest wylany lub nawalco- wany (tylko brązy cynowe) na taśmę stalową o grubości 3,0 mm. Przed wylaniem stopem łożyskowym sko­rupy panewek powleka się cienką warstwą materiału wią­żącego, np. cyny. Zabezpiecza to wymaganą przyczepność stopu łożyskowego do skorupy. Po obróbce wykańczającej panewki warstwa stopu łożyskowego ma zwykle grubość: białe stopy 0,2. ..0,8 mm, brązy 0,4. ..1,0 mm.

This entry was posted on poniedziałek, Czerwiec 29th, 2015 at 5:02 am and is filed under Samochody od A do Z. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

error: Content is protected !!