//////

ŁEB KORBOWODU

Czerwiec 29th, 2015

Łeb korbowodu może być podzielony prostopadle do osi symetrii trzonu  lub skośnie — z reguły w taki sposób aby korbowód po zdjęciu pokrywy można było wy-jąć poprzez cylinder. Skośny podział pozwala na ogranicze­nie szerokości łba i zmniejszenie obciążenia śrub korbowodowych.Pokrywa korbowodu jest dokładnie ustalona w stosunku do korbowodu za pomocą śrub pasowanych , odsadzeń , kołków ustalających lub ząbkowania, . Ze względu na warunki pracy łożyska korbowego od pokrywy wymaga się dużej sztywności, którą za­pewnia się przez odpowiednie użebrowanie. Gniazdo pa­newki w łbie korbowodu obrabia,się z tolerancją h6 lub h5. Wymagana gładkość powierzchni co najmniej v6. Gniazdo po wykończeniu sprawdza się na doleganie do wzorca (wymagane jest doleganie co najmniej 95% po­wierzchni).

This entry was posted on poniedziałek, Czerwiec 29th, 2015 at 4:50 am and is filed under Samochody od A do Z. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

error: Content is protected !!