//////

KONSTRUKCJA KOŁA ZAMACHOWEGO

Czerwiec 29th, 2015

Zwykle koła zamachowe wykonywane są jako odlewy żeliwne lub rzadziej jako staliwne. Kształtuje się je w taki sposób, aby kosztem mi­nimum ciężaru uzyskać maksymalny moment bezwładności, czyli jak największą część masy koła umieszcza się na dużej odległości od środka obrotu. Koło zamachowe osadza się na kołnierzu wału korbowego, którego zewnętrzna powierzch­nia łub podtoczenie na powierzchni czołowej wykorzystuje się jako powierzchnię środkującą (). Moment na­pędowy przenoszony jest przez kołki zwykłe lub śrubowe albo dzięki oporom tarcia pomiędzy dociśniętymi powierzch­niami, podczas gdy śruby mocujące zabezpieczają jedynie koło zamachowe przed zsunięciem się z wału.

This entry was posted on poniedziałek, Czerwiec 29th, 2015 at 5:15 am and is filed under Samochody od A do Z. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

error: Content is protected !!