//////

KOŁA ZAMACHOWE SILNIKÓW

Czerwiec 29th, 2015

Koła zamachowe sil­ników dużych ciągników i samochodów ciężarowych (zwłasz­cza ciągnących przyczepy) oraz silniki samochodów po­pularnych dobiera się pod kątem łatwości ruszania pojazdu z miejsca. W takich przypadkach, kiedy stosunek mocy silnika do ciężaru pojazdu jest niewielki, z reguły wymiary koła zamachowego są znacznie większe niż wymagane do utrzymywania dopuszczalnej nierównomierności biegu sil­nika, ponieważ pojazd rusza z miejsca w okresie poślizgu sprzęgła głównie kosztem energii kinetycznej koła zama­chowego.

This entry was posted on poniedziałek, Czerwiec 29th, 2015 at 5:17 am and is filed under Samochody od A do Z. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

error: Content is protected !!