//////

HAMULEC SILNIKOWY

Czerwiec 29th, 2015

Hamulec silnikowy. W silnikach dwusu­wowych, których wydech sterowany jest zaworami, mo­żna wykorzystać sil­nik jako skuteczny zwalniacz do ha­mowania pojazdu . Wsku­tek obrotu dźwigni jarzmo przesuwa tuleję, której wewnętrzna wielowypustowa powierzchnia współpracuje z wielowypustową końcówką wału rozrządu. Zewnętrzna wielowypustowa powierzchnia tulei o wypustach śrubowych znajduje się w kole napędzającym wał roz­rządu. Przesunięcie tulei powoduje obrót wału rozrządu względem koła napędzającego i przesuwa okres otwarcia zaworu wydechowego na suw pracy, wskutek czego silnik pracuje jako sprężarka.

This entry was posted on poniedziałek, Czerwiec 29th, 2015 at 7:56 am and is filed under Samochody od A do Z. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

error: Content is protected !!