//////

DŹWIGNIA DWURAMIENNA

Czerwiec 29th, 2015

Dźwigienka dwuramienna  powinna być odpo­wiednio sztywna i należycie ułożyskowana. Niekiedy krzyw­ka wału rozrządu współpracuje z popychaczem naciskają­cym bezpośrednio na stopkę zaworu . W tym przypadku siły bezwładności mas posuwistych są stosunkowo duże. Rozwiązanie takie stosuje się w silnikach samocho- . dów sportowych . Wał rozrządu wymaga obfi­tego smarowania pod ciśnieniem. W niektórych silnikach wał rozrządu pracuje w kąpieli olejowej. W silnikach dwusuwowych z rozrządem tłokowym nie­symetryczny rozrząd uzyskuje się również stosując dodat­kowe elementy sterujące, jak np. suwaki obrotowe, czyli tzw. zawory obrotowe, lub suwaki tarczowe. Niekiedy zasilanie jest sterowane dodatkowo suwakiem tarczowym, którego zadania pełni przeciwciężar wału korbowego.

This entry was posted on poniedziałek, Czerwiec 29th, 2015 at 6:09 am and is filed under Samochody od A do Z. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

error: Content is protected !!